Wednesday 19 August 2009

kopi jagho


Sudah lama saya tidak jumpa kawan saya ini. Lepas berhenti kerja gomen dia bukak companay Kina Herbs. Lepas tu dia berulang alik ke Long Pasia di pendalaman Sabah. Ada sekali dia ajak saya. Dah booking pun tiket AirAsia, tetapi last minit batal atas sebab tak dapat elak.

Khabarnya dia sering masuk hutan kat situ cari ramuan herba untuk resipi minuman istimewa keluaran syarikatnya. Saya nak ikut pasai nak tarik kelah atau sebarau. Nampaknya masa belum izinkan .

Sebaik masuk rumahnya, saya nampak kotak-kotak bersusun. Produk barunya sedia untuk masuki pasaran. Produk dihasilkan dari kombinasi hasil bumi virgin forest Long Pasia dengan teknologi sains permakanan. Dia namakan produknya itu Kopi Jagho - sejenis minuman kopi pra campuran dari ektrak berbagai jenis herba seperti ubi jaga, tongkat ali,tunjuk langit dll.

Sambil bual bual, dia jamu saya dengan kopinya itu. Boleh tahan. Katanya dia akan pasarkan di Timur Tengah.
Sementara tu, kalau jumpa kat kedai kopi cuba la try tokai tengok. Buat buka posa pun boleh. Buat sogh lagi baguih. Sekurang-kurangnya tolong support sedara kita nak meniaga. Pada dok selalu support depa yang hanya bayar cukai, elok lah bagi sikit kat sedara kita yang bayar zakat. Lebih afdal dan dijamin suci.

No comments:

Post a Comment