Friday 19 June 2009

Jumpa Kaawn Lama 2

Hari ni Jumaat. Dari Penang , Mazli kata dia nak hantar mak dia ke KL . Kebetulan pulak Munir dari Sg. Petani temankan isteri dia uruskan hal keluarga di rumah iparnya di Mutiara Bangi. Saya tanya Che Azmi, dia kata OK. Tapi Hashim ada appointment penting dengan VIP. Saya cadang jumpa kat Bangsar Baru, tempat saya melepak tahun-tahun 80an dulu. At last Che Azmi kata lebih senang datang tempat dia di Bukit Aman.
Mazli masih handsome dan nakai macam dulu juga. Sambay pekena roti canai Che Azmi belanja, macam-macam cerita retro keluag.
Dari Che Azmi dapat No. HP Mohamad Ali Teluk Malik dan Mohd Aris Bachik. Dari Mazli dapat nombor Cikgu Wan Bin. Malam lepas isya' telefon depa. Memang tak cam suara. Kalau jumpa pun gerenti tak kenai. Tapi bila sebut nama-nama kawan-kawan, satu persatu baru dapat recall balik. Mohd. Ali ada di Kangar. Cikgu Wan ada di Ipoh. Mat Aris di Shah Alam. Kalau kawan-kawan lalu kut sana cari lah depa.
Mohd Ali HP : 017 551 8825
Cikgu Wan Bin : 012 555 7785 ( guru kelas Ting. 3A 1973 SMJ)
Mat Aris : 019 289 9099

3 comments:

  1. Assalamu'alaikum ..saya Noorsham Harun, ingin mencari kawan2 sekolah menengah kg.baru, alma,bukit mertajam .. dari tahun 1965 - 1968 dalam tingkatan tiga dari tahun 1965. Guru besar masa tu ialah arwah cikgu din, manakala timbalannya arwah cikgu wan din. Sesiapa yang maseh mengenali saya, harap hubungi. Saya masa tu tinggal di barek polis bukit mertajam, sebab bapa saya seorang polis.

    ReplyDelete
  2. Saya dapat bertemu cuma seorang kawan sedarjah yang bernama mohd noor mat isa, di dalam facebook.Kami sama2 dalam tingkatan tiga, di sek,men,kg baru alma, bkt mertajam, pada tahun 1965 hingga 1967. Seorang lagi kawan bernama puteri nazmah megat harun,pernah saya berhubung, tapi dah lost contact. Walau bagaimana pun, saya tahu dia maseh berada di sekitar bkt mertajam .. mudah mencari nazmah nanti,kerana suaminya dulu sangat terkenal kerana berkahwin juga dengan penyanyi haslina kamsan.Harap kepada sesiapa yang mengenali juga kawan2 yang lain, inbox saya di facebook >> puteri bunian yie. Terima kaseh Assalamu'alaikum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang saya kenal dgn Sdri Noorsham Harun. Rakan tkt. 5 tahun 1967 walau pun berlainan bilik darjah. Saya berasal dari Kg Juru. Antara rakan-rakan dari Juru ialah Sdr Shahabudin Abdullah ( Ketua Darjah), Che Ah Shafie, Cik Wayah Mohamad, Halimah Embi, En bin Piee, Ishak Napi, Omar Muat, Idris Zakaria, Hhashim Moneh dan Yusuf Mohamad. Lain-lain yg saya ingat ialah Razali Majid dari Balai Polis Bukit Tengah, Bakar Taib dan Rahmah Mohamad dari Bt Tengah, Mustapha Jaafar dari Bukit Minyak, Nordin Pawanchik dari Kg Pelanduk Jatuh, Othaman Hasin dari Permatang Batu.. Selain itu saya kenal dgn Nayan Man dari Alma.....andaikata sesaiapa ex-smkbm yg membaca entry ini, boleh hubungi saya di noorisa27@gmail.com....salam dari mohd noor bin mat isa

      Delete